Gå til innhold

Svært godt julesalg for Nortura

Året endte med 4,6 prosent volumvekst på julevarer.

Pinnekjott Julegildet 2019 no023185

Julen er Norturas viktigste og mest hektiske sesong. Store volum skal ut i løpet av kort tid og produktene må være av topp kvalitet når årets viktigste måltid står for tur.

Undertittel

– Det er sterkt med en vekst på 4,6 prosent på et allerede høyt volum. At vi sammen klarer å levere så mye kvalitetsjulemat som betyr så mye for handel og forbruker, er en skikkelig lagseier, sier Sortiment og driftsdirektør i Nortura, Sigbjørn Palm.

I november lanserte Nortura for første gang ferdigretter med julemat fra Gilde. Produktene ble tatt godt imot og det er tydelig at mange har kost seg med ribbe og pinnekjøtt på 1-2-3 i en hektisk førjulstid. Men det er de tradisjonsrike juleproduktene som drar volumveksten.

– Vi har god vekst på ribbe og kalkun, i tillegg øker salget av fenalår, pinnekjøtt, medisterkaker og sylte. De nye ferdigrettene fra Gilde var med på å øke vårt totale salg av ferdigmat, sier Palm.