graphic-element-nortura

PRIOR velger WAL - Sammen skal de skape vekst

11.03.22 - kl. 10:24

PRIOR bytter partnerbyrå for reklame og velger WAL til jobben med å gi kylling og egg en sterkere posisjon til frokost, lunsj og middag.

Prior og WAL

Prosessen med å lande en ny byråavtale ble gjennomført som en byråkonkurranse der fem byråer ble utfordret på å dele refleksjoner rundt strategi. Etter noen runder landet PRIOR som på WAL som ny byråpartner for reklame.

- Med utgangspunkt i en brief inviterte vi til dialog. Vi forventet ingen forberedelser utover at briefen var lest. Det resulterte i noen engasjerte og fine samtaler med dyktige byråer. Vi tror at fundamentet for et godt samarbeid ligger her; i den gode kjemien og i en omforent tro på hva som skal til for å utvikle en allerede godt etablert merkevare. Alle vi snakket med har fantastiske kreatører som kan levere sterke kommunikasjonskonsepter, men vi var samstemte internt om at det var WAL vi mente totalt sett leverte best på de ulike faktorene, sier Lise Kjær Kristoffersen, markedsdirektør i PRIOR.

Var enige om noen grunnleggende prinsipper

En av grunnene til at Prior valgte WAL var at de hadde utrolig god kjemi og var enige om noen grunnleggende prinsipper for effektiv reklame.

- WAL hadde noen caser som virkelig begeistret oss og disse var uvurderlige i utvelgelsesprosessen. Vi gleder oss til å starte samarbeidet med WAL, og til å lage reklame som gjør en forskjell og skaper vekst. PRIOR er en av Norges sterkeste merkevare i et voksende segment, og fremover skal vi tydeliggjøre vårt budskap og nå ut til enda flere, sier markedsdirektøren.

WAL synes det er gøy over å bli utvalgt som byråpartner og få jobbe med en av Norges største og mest kjente merkevarer.

– Dette er en utrolig fin start på året, jeg er så stolt på vegne av byrået, sier byråleder Herman Mueller Stormyr.

Skal bygge distinkthet og mentale inngangsporter til Prior

- Da vi ble invitert inn i denne prosessen bestemte vi oss raskt for å delta, både fordi pitsjformatet var smart og effektivt, og fordi PRIOR er en veldig spennende merkevare. Etter første møte ble vi ikke noe mindre gira på å bevise at vi var riktig byrå. Oppgaven var interessant og PRIOR-gjengen er i tillegg en hyggelig og fin gjeng noe som lover godt for samarbeidet, sier rådgiver i WAL Sigmund Malkenes.

De siste årene har WAL hjulpet en håndfull merkevarer med å bygge distinkthet og mentale inngangsporter. De tror denne erfaringen var noe av grunnen til at de stakk av med seieren i denne byråkonkurransen.

- Caset og metodikken passet oss veldig bra. Nå gleder vi oss veldig til å komme ordentlig i gang, og sørge for at PRIOR kyllingprodukter og egg får en enda sterkere posisjon til frokost, middag og lunsj, sier Herman Mueller Stormyr.

PRIOR har de siste to årene hatt Per Høj som reklamebyrå, og takker for flott samarbeid.

- Vi er imponert over evnen til å levere i to år preget av pandemi, og takker alle de flotte folka hos Per Høj for godt arbeid, sier Kirsti Wiker Rönnmark, Marketingsjef hos PRIOR.