Hopp til innhold

Gilde deiger relanseres

Gilde deiger relanseres

Gilde deiger skal skape konkurransefortrinn med nytt konsept og forbedret produkt.

Det er ingen hemmelighet at det har blitt vanskeligere å få tak i deiger fra Gilde. Dagligvarekjedene har de siste årene fokusert på deiger fra egne merkevarer, noe som har resultert i tapte markedsandeler for Gilde. Senior produktsjef Caroline Jilg-Scherven forteller at arbeidet med å snu denne trenden er i gang.

– På tross av at deiger er et relativt generisk produkt, er det mange gode grunner til å velge våre deiger fremfor andre. Disse konkurransefortrinnene skal vi nå løfte frem i større grad enn før. Ambisjonen er å ta en tydeligere posisjon og øke Gilde sin markedsandel.

Alltid norsk
Gilde deiger relanserer derfor nå deiger med et nytt konsept; Alltid norsk. Markedsføringen legger vekt på hvorfor det norske er bra med tanke på blant annet lokal verdiskaping og dyrehelse.

– Råvarene til Gilde-produkter er alltid fra den norske bonden. Vi kan garantere at råvaren vår alltid er norsk og har valgt å fokusere på det. Derfor vil det nå stå «Alltid norsk» med store bokstaver på deigene våre, sier Jilg-Scherven.

Resirkulerbar emballasje
For å hjelpe forbruker til å finne frem til nettopp Gilde sine deiger har produktene fått en helt ny og resirkulerbar emballasje.

–​ Designet er delikat, enkelt, tydelig og vil garantert øke oppmerksomheten i hyllene. I tillegg har vi endret deigskålene fra sort til transparent skål slik at plasten nå kan gjenvinnes, forteller Jilg-Scherven.​

40 prosent økt holdbarhet
Som den tredje største middagskategorien har deiger en viktig rolle i dagligvarehandelen. Samtidig er det en produktgruppe som utgjør en del svinn for kjøpmann. Med dette i bakhodet har det vært gjennomført et møysommelig arbeid med å forbedre produksjonsprosessene i alle ledd. Resultatet har gitt en økt holdbarhet på hele 40 prosent på Gildes deiger av storfe.

–​ Økt holdbarhet er positivt for butikkenes økonomi, og forbedringene har også gitt et mer attraktivt produkt for forbruker - vi har fått en ferskere, friskere og rødere deig.

Kontaktperson