Hopp til innhold

Personalhåndbok - ofte stilte spørsmål

Personalhåndbok - ofte stilte spørsmål

Jeg kan ikke min jobb e-post adresse. Hva gjør jeg?

Alle faste ansatte i produksjon som jobbet i Nortura i Mai 2017 fikk opprettet en jobb e-postkonto og en lisens til Office 365. Jobbet du da skal du ha en jobb e-post.
I forbindelse med lanseringen av den nye personalhåndboken ble det gjort en ny gjennomgang og alle som er faste ansatte i produksjon i mai 2019 skal ha fått en e-post med informasjon om e-postkonto i sluttet av mai.
Sjekk derfor om du har fått en e-post sendt til din private e-post adresse (inklusive søppelposten). Ta kontakt med Matiq på 55555 om du ikke har fått en e-post.

Jeg husker ikke passordet – hva gjør jeg?

Du kan bytte passord selv første gang du logger på. Instrukser om hvordan du gjør det finner du under «veiledning for innlogging fra mobile enheter (fabrikk)». Du trenger da å ha tilgang til din mobiltelefon, og din jobb e-postadresse.

Telefonnumret i verifiseringen stemmer ikke. Hva gjør jeg?

Om ditt nåværende telefonnummer ikke stemmer med den som er i systemet, er det sannsynligvis fordi du ikke har oppdatert dine personlige opplysninger i personalsystemet. Det du trenger å gjøre er:
• Ta kontakt med din nærmeste leder og informer om ditt nåværende telefonnummer, slik at det kan bli oppdatert i personalsystemet
• Ta kontakt med Matiq på 55555 og oppgi ditt telefonnummer, slik at de oppdaterer sine systemer og at verifiseringsnumret i systemet blir riktig

Min konto er blokkert hva gjør jeg?

Det kan være blokkert fordi du ikke har brukt din konto på over 3 måneder. I forbindelse med lanseringen av personalhåndboken ble alle blokkerte konti åpne, men du trenger å bytte passord. Dette gjør du selv første gang du logger på. Instrukser om hvordan du gjør det finner du under «veiledning for innlogging fra mobile enheter (fabrikk)». Du trenger da å ha tilgang til din mobiltelefon, og din jobb e-postadresse.

Jeg er ansatt i produksjon – har jeg tilgang?

For å ha tilgang til den nye personalhåndboken, må man per i dag ha en Office 365 lisens. Alle faste ansatte i produksjon skal få opprettet en e-post adresse og få tildelt en Office365 lisens, så de har tilgang. Midlertidig og innleide får fortsatt tilgang til personalhåndboken via felles PC'er i fabrikkene.

Jeg er midlertidig ansatt – har jeg tilgang?

Per i dag har midlertidig ansatte tilgang til personalhåndboken via felles PC'er. Så per i dag er det ikke mulig for midlertidige ansatte å nå personalhåndboken via sin mobil, noe som vi ser nærmere på.

Må jeg logge inn hver gang?

Nei. Om du lagrer passordet skal du ikke måtte logge deg på hver gang du besøker personalhåndboken. Likevel kommer du til å måtte logge inn på nytt når du bytter passord, eller når du logger deg inn fra en ny enhet.

Hva er Office 365?

Office 365 er en skybasert abonnementstjeneste som gir de som har lisens mulighet å dele og opprette filer på flere enheter. Ansatte i Nortura (som har lisens) har da tilgang til:
• Office programmer online (fabrikk) og på PC (til dem som har jobb PC), som kan brukes privat
• Skylagring via OneDrive
• En rekke samarbeidsapper, f.eks. Microsoft Teams, Planner m.m
• Egen Nortura e-post adresse
Per i dag har alle kontoransatte og fast ansatte i fabrikk en Office 365 lisens.
For mer informasjon og opplæring om Office 365 finner du her (du må være innlogget på Office 365 for å lese).